Product life cycle
Hej!
Jeg forsøger at lave en tabel over hvordan vores varer har skiftet salgskategori imellem to givne månender, á la vedhæftede heatmap, hvor der fx er 146 varer der har skiftet kategori fra CB (på x-aksen som er for 2025M09) til CC (på y-aksen som er for 2025M12).
Jeg har prøvet mig lidt frem med at lave user dimensions som på det andet vedhæftede billede – én for hver akse, men det tror jeg ikke helt at den er med på 😊
Har I nogen ideer til hvordan jeg kan løse denne opgave?

1
Comments
Hej Michala,
Jeg arbejder ikke hos TARGIT, men det virker som et rigtig interessant use case.
For at kunne besvare spørgsmålet tror jeg, det ville være nyttigt at få lidt mere indblik i de data, du arbejder med.
I dit eksempel nævner du specifikt de 146 varer, der er ændret fra kategori CB til CC. Hvordan vil du hente netop dette tal i en tabel ved hjælp af kriterier?
Jeg kan se på dine medlemskriterier, at du bruger Item ABC ABC Category Historical sammen med kalenderen til at identificere startpunktet. Men hvordan finder du så kategorien på den senere dato?
Jeg går også ud fra, at målingen er baseret på et antal varer. Hvordan bliver datoen propagereet gennem datamodellen, så du kan sammenligne kategorien på de to tidspunkter?
På forhånd tak for uddybningen.
Please sign in to leave a comment.