Tilføjelse af datakilde, CSV fil fra anden server

Hej

Translated:

I have a number of files that are located on a different server than the one where TARGIT is located.
I want to add those files as data sources in Data Discovery and create a unified cube.
The files are CSV files.

However, I have some challenges getting it to work.
The TARGIT user has access to the folder and the files, and the firewall is opened for the connection between the TARGIT server and the server with the files.
Can you help me with the syntax? :)

Org:

Jeg har et antal filer, der ligger på, en anden server end den hvor TARGIT er placeret.
De filer ønsker at jeg tilføje som datakilder i Data Discovery og lave en samlet kube.
Filerne er CSV filer.

Jeg har dog lidt udfordringer med at få det til at virke.
TARGIT brugeren, har adgang til mappen og filerne, og firewall er åbnet, for forbindelsen mellem TARGIT serveren og serveren med filerne.
Kan I hjælpe mig med syntaksen? :)

Mvh.
Jacob

0

Comments

5 comments
  • Denne er løst, ved at flytte filerne, så de ligger på den server, TARGIT er installeret på.

0
  • Hej Jacob

Den udfordring er vi også stødt på før. Jeg er lidt interesseret i hvordan andre automatiserer at flytte filerne over.

Har I automatiseret flytning/leverancen? Hvis ja, med hvilket værktøj?

0
  • Hej Alexander

Jeg fik en kollega til at lave et Powershell script, der udfører opgaven med flytningen af filerne.
    I dette konkrete eksempel, er der lavet et Powershell script, der udfører følgende opgave:
    - Log ind på en fagløsning i en browser
    - Naviger til korrekt sted i fagløsningen
    - Angiv periode og vælg download
    - Opsplit Excel fil i flere CSV filer, én CSV fil pr. fane
    - Flyt filerne til TARGIT serveren i en bestemt mappe og flyt eksisterende filer til en historik foler
    - Overvågning om scriptet er afsluttet med succes hver morgen

Det kan helt sikkert også løses med en RPA løsning som eksempelvis Power Automate, men hos os er kompetencerne bedst på Powershell scripts :)

Mvh.
    Jacob

0
  • Okay! Så I har automatiseret hele processen. Det lyder som en god kollega, du har dig. Det var lige præcis værktøjerne jeg var ude efter.

Mange tak fordi du havde tid til at svare så grundigt, Jacob :)

0
  • Hej Alexander

Det var så lidt :)
    Jeg måtte også bruge alle de pluspoint jeg havde på at få gennemført det, men det hjælper heldigvis også at jeg er i samme afdeling og at driften af TARGIT hovedsageligt er forankret i IT - Ellers var jeg aldrig kommet i mål med at få processen automatiseret :)

Mvh.
    Jacob

0

Please sign in to leave a comment.

Didn't find what you were looking for?

New post